2019. április 14., vasárnap

Xszemes munkáim 2010-ben

2010-ben a korábbi időkhöz képest kevesebbet hímeztem. Ezek is főként a Lassú RR 3. kendőire készültek, illetve egy kép a Keresztszemes Magazinba, amelyből ajándék lett, valamint további ajándékok.

A sas, a hímző nő és a négy éjjeli tájkép továbbra is folyamatban voltak. Csatlakozott hozzájuk egy esőcseppes rózsa, amellyel Attila akart meglepni a 30. szülinapomra, de egy ponton teljesen felhagyott a hímzéssel, mint hobbival. Nekem viszont annyira tetszett, hogy elhatároztam, hogy majd én fejezem be.
Úgyhogy a befejezett hímzések közül egyik sem maradt itthon, a saját részre történő négy hímzés apránként haladt előre.

Annak, hogy kevesebbet alkottam, az egyik oka az volt, hogy Annával beiratkoztunk a könyvtárba, és kissé elszaladt velem a ló... Elolvastam 100 könyvet, látszik, hogy ki voltam éhezve az olvasásra. (Ez egyébként a legrégebbi hobbim, apu már középső csoportos koromban megtanított olvasni olyan példamondatokkal, hogy "A törpeharcsa nagyon finom. Apu nagyon szereti.") Szóval emiatt eleve kevesebb időm jutott alkotni. A másik ok pedig az volt, hogy a hímzéstől a gyöngyözés vett el további időt, sokkal több ékszert készítettem, mint az előző években.

Apropó, 2010. decemberében a 79. számmal lezárul a Keresztszemes Magazin egy korszaka.
A következő évtől negyedévente jelentek meg a számok, és már nem MSMacska volt a főszerkesztője. Én sem hímeztem bele többet.

Az újév első hímzése egy toszkán templom volt Anitzsirk Lassú RR3-beli kendőcskéjére. Egy szép kép lett belőle, csupa Michael Powell-féle épülettel, szorosan egymás mellett, mintha városrészlet lenne. A nickneveket nem a szokásos módon kellett hímezni, hanem csak egy monogramszerűséget, mintha házszám lenne, ami szerintem nagyon jó ötlet volt :-) Így került egy TD (Tündérke-Detti) a templom falára.
3 éj és 1 nap alatt lett kész. 21"-es világoskék hímzővászonra készült, 15 színű Venus fonallal, három szállal. A kis fa lombjánál vannak kevert színek, a három szál miatt kipróbáltam kétféleképpen, melyikből vegyek két szálat. 31x50 öltés, 7 x 11,5 cm.


A második hímzésem ebben az évben egy Mapacha nővér volt Macsi RR-kendőjére 11 színnel. Az én mintámnál a kosarat meg a felsőtestet segítségképpen Macsi hímezte ki, nekem és később a "páromnak" csak a többit kellett kihímeznünk. A 26"-os narancssárga vásznon nagyon jól mutatnak a tarka ruhás afrikai emberek, konyhai függöny lett belőle. A mintákat egy kenyai művész, Gakonga tervezte, akit a maszáj, szuahéli és kikuyu törzsek élete inspirált.




A következő hímzésem TZsuzsi RR-kendőjére készült. Zsuzsi a harmadik körben valamilyen hónapos-naptáros mintát szeretett volna, és az ő kérésére Ancsa tervezett neki egy nagyon szép, madáretetős mintát. A teljes sorozat később a Keresztszemes Magazinban jelent meg. 12 színnel hímeztem ezt a madáretetőt az almafára.



Ancsáé volt a következő RR-kendő, amelyre hímeztem, 15 színnel, 28"-as ekrü hímzővászonra. Nagyon szép terítő lett belőle, bár kapkodva fotóztam továbbadás előtt, és extra homályos lett a nagy kép a kendőről :(



A Lassú RR 3.-ban a következő hímzésem moklin kendőjére készült, Margaret Sherry horoszkópos macska-sorozatából, ahol a macskák az adott horoszkóp egy-egy jellemző tulajdonságát jelenítik meg. Nagyon tetszett a Sherlock Holmacskesz, és plusz érdekesség, hogy én is pont skorpió vagyok :)
16-os halványkék Aidára készült, 16 színű Venus fonallal, 47x40 öltés. A hímzésekből poháralátétek készültek, amelyek felül zártak, alul kell belehelyezni a hímzést, amely így védve van mindentől.


Ibolya RR-kendőjére szerecsendiót hímeztem Jeremiah Junction (alias JJ) Herbs & Spices sorozatából 19 Venus színnel, rusztikus 16"-os Aidára.



Pergőke Lassú RR 3.-beli kendőjére napraforgós szívet hímeztem. A kendőt utána kész állapotban adtam vissza a boldog tulajdonosnak :)



Az utolsó előtti RR-hímzésem Fitri kendőjére készült. Ő Bent Creek négy évszakos mintáit álmodta rá a kendőjére, én a Spring Arches mintái közül választottam. Két este alatt kész lett, jó haladós volt, mindössze 9 színű Venus fonallal.


A Lassú RR 3-ban utolsóként Eszti kendője került hozzám. Neki olyan világítótornyokat hímeztünk, amelyeket létezőekről mintáztak. Például az én választottamat erről:




Sofie esküvőjére egy közös projekttel készültünk, piros-bordó Renato Parolin-féle szívekből készült egy ágytakaró egy gyönyörű, piros-bordó átmenetes DMC multicolorral, 16"-os rusztikus Aidára. Ez volt az én részem:


A Lassú RR-ünkben Esztinek áprilisban született Boldizsár nevű kisfia. Közös ajándékkal leptük meg őket, Tralala figurákat hímeztünk nekik, amelyekből egy takaró és egy zsebes fali tároló készült. Én ezt a békucit készítettem fehér 14"-es Aidára 7 színű Venus fonallal. Kissé göröngyösen sikerült lefényképezni...




A Keresztszemes Magazin 2010. szeptemberi, azaz 76. számában jelent meg a Legjobb após és Legjobb anyós képe. Mivel nekem van a legszuperebb anyósom és apósom a világon, nem is volt kérdéses, hogy ezeket meghímzem nekik ajándékba. Ez a magazinban jelent meg, apósomra abszolút testre szabottan. Szemüveget hímeztem rá, és a fejlécbe horgászattal kapcsolatos dolgok helyett gyümölcsöket:


A kép párját a magazintól függetlenül hímeztem ki. Átváltottam Venusra, 22 színnel dolgoztam, és sokat változtattam az eredeti mintán. Egyrészt kicsinyíteni kellett rajta, hogy pont akkora legyen, mint az apósos minta, úgyhogy lehagytam a vasalót és vasalódeszkát. Másrészt anyósom nem kötöget és nincs macskája, úgyhogy lehagytam a cicát, a  gyűszű+gomb+tű motívumot pedig széthúztam kicsit:

A sógoromnak a karácsonykor esedékes születésnapjára egy Dimensions mintát hímeztem, 21 színű Venus fonallal, 14"-es Aidára, mert volt egy szép golden retriever kutyusuk. Mivel Dimensionst nem lehet színhelyesen átváltani semmilyen fonalmárkára, a DMC-re, majd onnan Venusra történő átváltást csak javaslatként tekintettem, és végül hét színt át is variáltam rajta, hogy az összhatás szép legyen.

Karácsonyra az RR-ünkben kihúztuk egymást. Én Esztipirosnak készíthettem ajándékot, és gyömbéres (Jeremiah Junction: Herbs & Spices) mintával díszített kötényt hímeztem-varrtam neki 12 Venus színnel 14"-es Aidára.



Pergőke lányának, Verusnak, (akinek annak idején a kökénytündéres dobozkát készítettem) közösen adtunk egy térbeli, plasztikra hímzett tündérkékből álló kompozíciót.
Az elölnézet volt adott, a hátoldalt ez alapján saccoltuk.
Ez volt az én részem, sajnos a kész műről nincs fényképem:



A következő évre négy hímzést vittem át, ezek a négy éjjeli tájkép, a sas, a rózsaszál és a hímző nő voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...