2019. január 23., szerda

Xszemes munkáim 2007-ben

2006 hímzéseit itt gyűjtöttem össze.

A következő évet RR-hímzésekkel kezdtem, Györgyié következett. Fűszernövényes képet hímeztünk neki, 14-es Aidára, az én részem 7 színt tartalmazott.




Utána fitri RR-je következett, a virágos naptárból a kék virágot választottam. 28-as hímzővászonra, 10 színnel készült.



Utolsó előttiként Anitzsirk kendőjére hímeztem egy hímezgető leánykát, 16-os rusztikus Aidára 18 színnel.

Végül TZsuzsinak hímeztem egy nyuszit a húsvéti terítőjére 19 színnel, világoszöld 14-es Aidára, és mivel körbeértünk, én már a kész terítőt küldtem neki vissza.



Bár Lassú RR-nek neveztük, mindenki továbbadta egy hónap elteltével, úgyhogy egy év alatt mindenki kendője elkészült, és visszajutott hozzá. Közben havonta találkoztunk, kendőket cseréltünk, jókat beszélgettünk, úgyhogy nagyon jó kis csapattá kovácsolódtunk. Úgyhogy kitaláltuk, hogy záró momentumként egy bizonyos, kötögetős és egyéb tyúkokat tartalmazó mintacsoportból mindenki hímez egy bannert ajándékba annak az embernek, akitől a kendőket kapta egy éven keresztül.
Én Tzsuzsitól kaptam, az enyém pedig Sznyegihez került, 14-es Aidára hímeztem 26 színnel.


Annyira jól éreztük magunkat, hogy indítottunk egy Lassú RR 2. kört is, erről kicsit később.

Folytattam a hímzéseket a Keresztszemes Magazinba, tizenegy hónapban készült egy vagy több minta.
A januári alkotásaim a márciusi (35.) számban jelentek meg, négy húsvéti szalvéta 14-es Aidára. Ezeket már én szegtem be.


Az áprilisi számban kálát hímeztem 16-os rusztikus Aidára. A szára sima, sötétzöld Mouliné, a virágfej viszont fehér Decora selyemfonallal készült. A szatyrot helyettem varrták meg belőle, akkor még nem voltam annyira gyakorlott a varrásban, hogy meg tudjam csinálni.


A májusi (37.) számban jelent meg ez a kedves, karácsonyi kaktuszos képeslap az újság mellékleteként, a megszokott 14-es Aidára.


A júniusi (38.) számban apák napja alkalmából voltak témába illő hímzések. Kipróbáltam, milyen 32-es vászonra szálanként hímezni, nos, nem könnyű, viszont kifejezetten nehéz. Örültem, hogy csak ilyen picit kellett hímeznem, műanyag kulcstartóalapba került.


A következő minta átlátszó plasztikra készült, 3 szállal, az augusztusi (40.) számba, természetesen az akkor nagyjából egy éves Annára gondolva :)


A következő hímzés érdekessége, hogy egy panama nevű, drapp anyagra készült, minden második lyukba öltve, két szállal, ettől finom, légies hatása lett. Remekül néz ki a sötétkék kanapénkon. A szeptemberi (41.) számban jelent meg.


Az októberi (42.) számban jelent meg ez a fácános minta, amelybe azonnal beleszerettem. A sötétzöld, 25-ös vászonon nagyon jól mutat a színpompás fácán és az őszi avar színeit felidéző multikolor fonal. Téglavörös anyaggal kiegészítve párnát varrtak belőle.



A novemberi (43.) számba 14-es rusztikus Aidára hímeztem a Fuji látképét, némi virágzó cseresznyefa díszítéssel. Dossziéborítót varrtam belőle, és az öcsém kapta ajándékba, mert nagyon szereti Japánt.


A decemberi (44.) számba ültetőkártyát hímeztem 14-es Aidára, csupa metálfonallal, a kész hímzést utána kartonra ragasztották.


Novemberben, pont a szülinapom hónapjában hímeztem ezt a bannert 14-es Aidára, a 2008. januári (45.) számban jelent meg. Az apropóját az adta, hogy pont 30 éves lettem :) Én varrtam meg belőle a bannert, és alkottam hozzá az akasztót is fagolyókból és vékony farúdból.


Decemberben ezt a kisebb kaktuszos mintát vállaltam el, hogy legyen időm az eltervezett karácsonyi ajándékokra.
Különleges képeslapot alkottak belőle, az a kerek zöld dísz alul szőrös :) A februári (46.) számban jelent meg.


A 2008-as évkönyvben jelent meg, átlátszó plasztikra hímeztem ezt az ínycsiklandó hűtőmágnest.



Apropó, karácsony, ezt a masni alakú ajtódíszt ajándékba hímeztem, aranyszegélyű, 14-es Aida-szalagra.

Pergőke lánya, Verus is részt vett a karácsonyi húzásban, amelyet a hímzős társaságunkban szerveztünk. Viszont aki őt húzta, végül nem csinált neki semmit, nem mentegetőzött, nem kért bocsánatot, sőt teljesen eltűnt a csoportból :( Ez az egész annyira elszomorított, hogy készítettem neki egy meglepiajándékot kárpótlásul. Mármint Verusnak :)
A kedvenc Flower Fairies sorozatomból hímeztem ki a kökénytündért, fehér panamára, szálanként öltve, 14 színnel.


Júniusban elindítottuk a Lassú RR. 2. kört. A gyulai Sznyegi helyett Kapcsa lett a tizenkettedik tag, aki szintén Budapest környékén él, így a havi találkozókon részt tudott venni.
Én egy magasságmérőt terveztem Beatrix Potter tündéri állatkáival, nem volt egyszerű...
Különböző helyekről ollóztam össze a mintákat, hogy megfelelő méretűek legyenek; sokat variáltam az elrendezéssel is; a számokat külön kellett hozzá keresgélnem...
Csináltam átváltót DMC-re, Anchorra és Venusra is, mindenki olyan fonallal hímzett rá, amilyennel akart.
Az előző RR-ben körbeférceltem a virágok helyét, ezen a 14-es Aidán viszont jelölőfilccel rajzoltam be, hova kerüljenek a minták. Az én részem 27 színből áll.


Először Sofie RR- kendőjére hímeztem, 28-as natúr takácsvászonra, téli banner lett belőle.
A franciacsomó-hópelyhek kevésbé látszanak, pedig volt vele munka bőven, pontosan kiszámolgatni, hova is kerüljenek.



Pergőkének ugyanazokat a házakat hímeztük, mint esztipirosnak. Akkor a Stitching, most pedig az Embroidery házat választottam, 16-os rusztikus Aidára készült 20 színnel.



Moklinnak Archie-macis ágytakarónak a felét hímeztünk 28-as takácsvászonra. A másik felén lévő 12 macit moklin hímezte ki.




Györgyinek bogyós gyümölcsöket hímeztünk 28-as takácsvászonra, a fonalakat ő küldte.
A sarokban a TD a Tündérke-Detti rövidítése.



Iancsának az általa tervezett bonsai-fákat hímeztük 28-as vászonra, ezt a szép rózsaszínt a különleges színe miatt választottam.


Az RR-ünkben iancsa és fitri is babát várt, babaszületés alkalmából hímzett tárgyakkal leptük meg őket.
Iancsának az általa tervezett Bertalan cicából készítettünk mindenféle babatakarót, zsebes tárolót, falvédőt, stb., én a szánkózós cicát választottam. Az egységesség érdekében mindenki megkapta a macska testéhez szükséges Madeira fonalakat, a többi színt bármilyen márkával lehetett hímezni.


Fitrinek micimackós órát készítettünk. Plasztikra hímeztük, és körben felragasztottuk a számjegyek helyett.


Mivel MSMacska sok ilyen projektet szervezett másoknak, kitaláltuk, hogy szülinapjára meglepjük őt is, mindenféle macskás mintával.
A végtelenül cuki Solo cica sorozatból ezt választottam, 14-es Aidára hímeztem 21 színnel.




Attilának készítettem ajándékba szülinapjára egy teljesítménytúra-jelvénytartót. A Modern Keresztöltésben találtam ezt az erdei jelenetes mintát, 20-as Aidára hímeztem, hogy a mérete pont passzoljon a kinézett képkerethez. 11 szín kellett hozzá, egy szállal, hegyes tűvel hímeztem. Azóta a jelvénytartó alaposan megtelt, a gumiszalagok némileg megnyúltak, úgyhogy érdemes lenne újraalkotni a jelvényrögzítő részt...



Hímeztem bérmálásra ajándékba egy könyvjelzőt, ahol a keresztöltést és a száröltést kombináltam. Emlékszem, hogy a grafikát megkerestem a neten, és az anyagot a képernyőre rakva a monitorról másoltam át mosható filccel.


Szintén ajándékba készült egy borosüvegmellény apósomnak ajándékba, 16-os rusztikus Aidára 9 színnel. A szőlőminta a Keresztszemes Magazinban jelent meg, a lila változatát pont én hímeztem. Most bordó színeket választottam, és a zöld árnyalatokon is variáltam. Hímzés után varrtam készre, nagyon tetszik a végeredmény.


Szintén ajándékba hímeztem ezt a mellényt, sárga-lila variációban.




Ajándékba készült egy Columbo minta, 7 Madeira színnel a Keresztszemes Magazin mintája alapján, 28-as hímzővászonra.


Egy barátnőm lányának születése alkalmából fotóalbumot adtam ajándékba, melyre varrtam egy borítót, és hímzéssel díszítettem, 14-es Aidára, 14 színnel.


A pedikűrösömnek készült ajándékba egy törülköző születésnapjára, két szállal és 12 színnel dolgoztam. A 18-as Aidát hímzés után beszegtem, és rávarrtam egy kis kéztörlőre. Óriási örömet szereztem vele.

Áprilisban hímeztem ajándékba egy mobiltokot egy szintén tündérszerető lánynak, a kívánság az volt, hogy a fő szín a sárga legyen.




Angol (és latin) tanár húgomnak hímeztem szülinapjára ezt a képet, amely egy négy részből álló képnek a része. Eredetileg a Cross Stitch Crazy magazinban jelent meg, és a négy éjjeli tájképen a mikulás hussan el a hold előtt, rénszarvas vontatta szánján. Én azonban mikulás nélkül hímeztem, hogy egész évben aktuális legyen.
A kép összhatásához fontos a megfelelően kék háttér, és ilyen anyagból egyedül kék kongrét sikerült szereznem. Kicsit téglalapos, nagyon puha, a lyukak nem egyértelműek, úgyhogy nem volt egyszerű, de megérte, mert nagy örömet okozott. Kiegészítettem egy kis szöveggel, hogy sztenderd méretű fényképkeretben arányosan mutasson, és fekete paszpartuval dobtam fel.


A keresztanyám 50. születésnapi ajándékához a lányának a segítségét kértem, és Thea Gouverneur: Floral Studies #3 sorozatából választottuk ki az egyik kedvenc virágát, a szellőrózsát (Anemone).
19 színnel hímeztem 28-as hímzővászonra.


Anyósom és apósom születésnapjára hímeztem októberben ezt a két mini Permint 20-as Aidára, 13 és 15 színnel. Az Árpád úton lévő, azóta sajnos megszűnt Kézimunkabirodalomban keretezték.



Augusztusban magamnak készítettem ezt a kincsesládás kincsesládát, amely a KM-ben jelent meg. Kétfajta arany metálfonallal, és négyfajta sima moulinéval hímeztem 14-es piros Aidára.



Karácsony előtt néhány nappal megszületett az unokatestvér, neki készült ez a babaköszöntő, 14"-es Aidára:


Még 2006-ban kezdtem el hímezni a régi világtérképet, 2007-ben haladtam vele a legtöbbet, és 2008 első napjaira fejeztem be, úgyhogy a következő év összegzése ezzel fog kezdődni.
Attila pedig elkezdett hímezni 30. szülinapomra egy gyönyörű, esőcseppes rózsát. Végül teljesen eltávolodott a hímzéstől, úgyhogy nem ő fejezte be, hanem én, 2012-ben, de erről majd akkor mesélek részletesen.

2008 hímzései...

2 megjegyzés:

  1. Ez megint egy gazdag és szép gyűjtemény :-) Fel van írva mikor mit hímeztél? Hogy emlíkszel ilyen jól még az évekre is :-)
    A sok szépségől nekem a kála, a borosüvegmellény - szuper ötlet, a szellőrózsa és a jelvénytartó tetszett a legjobban, ez is szuper ötlet. A takácsvásznon nagyon szép a hímzés, olyan szabályosak a keretszjeid :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Eleve évente külön mappába rakom a hímzéseimet a számítógépen, amikor elkészülök velük, és lefotózom őket.
      2008. február óta vezetem a blogomat, eleinte több időm volt rá, és akkor még részletesebb statisztikáim voltak az alkotásokról.
      Köszönöm :) Szabályos anyagra szabályosabb öltésekkel lehet varrni :)

      Érdekesség, a gyöngyös alkotásaimat típusonként számozva tartom nyilván nem évenként, így most pl. itt tartok:
      egyéb_17
      fülbevaló_38
      karkötő_22
      könyvjelző_17
      medál_41
      szett_82

      Törlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...