2019. január 19., szombat

Xszemes munkáim 2006-ban

Az előző év hímzéseit itt gyűjtöttem össze.

A 2006-os év több szempontból is különleges volt.

Egyrészt júniusban megszületett gyönyörű leánykánk, Anna, én pedig rádöbbentem, hogy korábbi félelmem alaptalan volt: baba mellett is lehet a hímzés szenvedélyének hódolni, nem kell teljesen hanyagolni. (Ezen felbuzdulva augusztusban elkezdtem hímezni a régi világtérképet, de majd arról később.)


Másrészt pedig részt vettem életem első RR-jében.
Az RR az angol Round Robin rövidítése, és tulajdonképpen egy közös munka, melyben általában 4-12 résztvevő hímez. Mindenki elindít egy hímzést, és minden résztvevő hímez mindenkinek.
Mi Lassú RR-nek neveztük, hogy ne legyen egy hónapos kötelező határidő, mint általában az RR-ek esetén. Ugyanis többen nem tudtuk biztosra mondani, hogy az egy hónapot tartani tudjuk, például én sem tudtam előre, hogyan tudok majd babázás mellett hímezni.
Mindenki szabadon választott témát, úgyhogy sokfajta mintával és anyaggal találkoztam.

Januárban az első hímzés egy nagyon kedves operaénekesnő barátunk névnapjára készült. 14-es Aidára hímzett monogrammal díszítettünk egy kottatartó mappát, átlátszó öntapadós fóliával rögzítettük rá a hímzést.


A 2005-ös karácsonyi ajándékozáson az a komáromi Andi lepett meg két képpel, aki keretezni szokta a magazinos hímzéseket. Ezek a mini Perminek mindig is nagy kedvenceim voltak, úgyhogy a sorozat harmadik tagját én hímeztem ki ugyanúgy 18-as Aidára, DMC-vel, egy szállal, és Andi keretezte be pontosan ugyanolyanra. A felső kép az én hímzésem.


Akkor fedeztem fel Valerie Pfeiffer munkásságát, amikor a lundás mintát kerestem, és egyből beleszerettem. A Duets sorozatból a Rapsody in Blue színben is passzolt az akkori nappalinkhoz (királykék ülőgarnitúra, aranysárga függönyök), és a két teraszajtó közötti keskeny falrészre pont egy ilyen keskeny képet kerestem.
28 színből (Venus) és 60x190 öltésből áll, 25-ös takácsvászonra hímeztem, így még egyszerűbb volt a speciális Heritage-öltéseket szépen kivitelezni. Februárban lett kész.


Ugyanebből a sorozatból kihímeztem a Sonatina Rose-t, 23 Venus színnel, ugyanakkora méretben, ugyanolyan anyagra, mint a testvérét, május végén lettem készen vele. Mivel a teraszajtó másik oldalára került, függőlegesen tükröztem, hogy a két képen a madárkák nézzenek szembe egymással.
A Darvasnál egyszerre kereteztettük a két képet, hogy biztos ugyanakkorák legyenek.
Szépen dolgoztak, meg voltunk vele elégedve.


Márciusban elkészült 14-es Aidára egy kedves kis tűpárna, itt találkoztam először azzal, hogy nehezen lehet Anchorról más fonalra váltani. Az ajánlott színekhez képest változtatnom kellett, hogy harmonikus legyen a végeredmény, 22 színt használtam hozzá.


Egy ponton rájöttem, hogy magamnak még nem hímeztem könyvjelzőt, úgyhogy a következő az enyém lett. Egy sorral szélesebb volt a minta, mint a szalagom, úgyhogy azt lehagytam róla, és 19 Venus színnel elkészült az én szépségem 16-os Aida-szalagra.


2004 óra rendszeresen jártunk Attilával hímzős találkozókra. A legtöbb Budapesten volt különböző művelődési házakban, és majdnem minden második hónapban vidéki városokba is ellátogattunk, ahol egy-egy helyi hímzőskör fogadta a társaság többi tagját. A névvel ellátott kitűzők sokat segítettek, hogy fel- és megismerjük egymást. Attilának a kedvenc állatát hímeztem 16-os Aidára 10 színnel.


Magamnak a kedvenc Flower Fairies sorozatból hímeztem a Cornflower Fairyt. 25-ös takácsvászonra szálanként készült, így egy centiméteren tíz miniatűr öltés van. 18 Venus szín kellett hozzá, a kontúrt barna cérnával hímeztem, mert az egy szálas osztott hímző túl vastagnak bizonyult.


Említettem az RR-t, én egy virágos terítőt indítottam útnak, 28-as vászonra. A hajnalka (Morning Glory) virágot hímeztem ki először 11 színnel, és egy évvel később, amikor végére ért a kört, ezt a szépséget kaptam vissza.
A korábban kapott varrógéppel kezdtem megbarátkozni, úgyhogy ez volt életem első terítőbeszegése.


Az RR-ben Sznyegi volt előttem, én pedig TZsuzsinak adtam tovább a kendőket. Így én Sznyegi kendőjére hímeztem először, 28-as vászonra, 10 színnel, egy cuki macskás naptár második elemét. A napraforgók miatt választottam az augusztust.


Utána Sofie kendője következett, mókás, nagyon színes állatokkal. Az orrszarvút választottam, mert tetszett az extrém zöldes-lilás-sárgás színkombináció, natúr 28-as vászonra, 8 színnel.


Pergőke kendőjére, 16-os natúr Aidára Lizzie Kate naptárat hímeztünk. A szeptembert azért választottam, mert tetszett a hozzá szükséges 12 szín együttese.


Esztipirosnak Jeremiah Junction házakat hímeztünk 16-os rusztikus Aidára, naná, hogy a Stitching házat választottam :D  21 szín kellett hozzá.


Moklinnak 16-os rusztikus Aidára Newton macikat hímeztünk, óra lett belőle végül, ő maga tervezte az elrendezést.



MSMacskának cicákat hímeztünk 28-as kék lenvászonra, többfajta mintából gyűjtötte össze őket. A nagyon vicces melltartós macskát választottam, 10 színnel hímeztem.



Az év utolsó RR-je iancsának készült. Ő maga tervezte a népies mintákat, színkódokat sem adott meg, mindenki szabadon választhatott a korábbiaktól eltérő színű kék fonalat.



Júliusban anyósom névnapjára hímeztem egy képet a monogramjával, 14-es Aidára.


A Keresztszemes magazinba áprilisig vállaltam hímzéseket, majd augusztustól kezdve folytattam ismét.
Elsőként ez a Diadalív készült el, amely rögtön kakukktojás, mert ezt még Attila hímezte. Utána fedezte fel magának a teljesítménytúrázást, mint hobbit, és akkor hagyott fel végleg a hímzéssel. A 2006. áprilisi (24.) számban jelent meg. Azért választotta, mert 2000-ben csodás nyaralásunk volt többek között Párizsban, és ezt is láttuk. 14-es Aidára készült, Andi keretezte Komáromban. Ma a dolgozószobánkat díszíti.


Egy hónappal később a májusi (25.) számban jelent meg ez a vonatos párna. Attilára gondolva választottam, mert szereti a modellvasutat, gyerekkorában volt is neki. A 28-as vászonnak nagyon jó a színe, viszont a lenes anyagra hímzést továbbra sem szerettem meg.


A júniusi (26.) számban jelent meg, különleges módon edényalátét formájában a következő hímzésem, amely 14-es sötétzöld Aidára készült. Azért választottam, mert akkor a kedvenc virágom a liliom volt, és megtetszett ez a nagyon látványos, zöld-narancs színkombináció. Az elkészítés módja egyszerű: a bekeretezett képre vékony parafaréteg van körben ráragasztva. Mondjuk sajnáltam rendeltetésszerűen használni, nehogy baja essen :)


Szintén a júniusi számban jelent meg egy esküvői fotóalbum, amelyet egy barátnőmnek adtam nászajándékba. Ugyanolyan 28-as lenvászonra készült, mint a vonat, és rájöttem, hogy lenre az ikszekhez képest még nehezebb a különálló kontúrokat hímezni. Nagy sikere volt, úgyhogy megérte :)

Egy aranyos macis képeslappal tértem vissza a magazinos hímzésekhez Anna születése után, amely az októberi (30.) számban jelent meg. 14-es Aidára készült, és Anna kapta tőlünk az első születésnapjára :)

A novemberi (31.) számban jelent meg ez a szép íriszes minta, amelyet 16-os Aidára hímeztem. Fogkefetartó lett belőle, fogkefét csak a fotózásnál látott :D


A decemberi (32.) számba hímeztem ezeket a karácsonyfadíszeket 14-es sűrűségű plasztik kanavára, három szállal. Karácsonykor a gyerekek szobájában mindig felállítunk egy pici műfenyőt, és arra kerülnek fel minden alkalommal.


Novemberben hímeztem, de már a 2007. januári (33.) számban jelent meg ez a poháralátét 14-es Aidára. Azért választottam, mert ki akartam próbálni, milyen lesz egy hímzés laminálva. Nagyon lenyomja az ikszeket, úgyhogy nem fogom sorozatban gyártani.


Augusztusban már Annát is vittük hímzős talira, végig békésen aludt a babakocsiban. Mivel kitűző neki is jár, 20-as Aidára 8 színnel kihímeztem az Apple Blossom Fairyből a kisebbik tündért. Mivel a képen a faágon ülnek, és a nagyobbik tesó átöleli a kisebbet, leretusáltam a derekáról a karját, és "leültettem" a fűbe.




Anna gyerekorvosának plasztikra hímeztem egy képkeretet, a delikvenssel a középpontban, cukorkaszínű fonalakat összeválogatva, különösebb minta nélkül, csak úgy lépcsőzetesen és szivárványsorrendben haladva.


Októberben volt Anna keresztelője, ebből az alkalomból hímeztem neki 18-as Aidára ezt az eredetileg Dimensions mintát, két szállal. Több, átváltó által ajánlott színt megváltoztattam, illetve a fekete hajú kislányt szőkévé alakítottam át, mert úgy jobban tetszett. Úgy terveztem a mintát és a feliratot, hogy készen kapható keretben arányosan mutasson.


Októberben a negyedik házassági évfordulónkra hímeztem ezt a képet. A KM 3. számához ezt a készletet adták ajándékba, úgyhogy 14-es Aidára Madeira fonallal készült. Extrával feldobott paszpartuval oldottam meg, hogy a négyzet alakú hímzés jól mutasson 9x13-as fényképkeretben.


Az operaénekesnő barátunknak és férjének a nyáron volt az esküvője, ezeket hímeztem 14-es Aida-betétes törülközőre, DMC-vel, három szállal.


Az RR-ünk egyik tagjának, fitrinek közös projektet adtunk ajándékba szintén esküvője alkalmából. Egy fűszernövényes sorozat tagjait hímeztük ki 16-os rusztikus Aidára, és készítettünk belőle használati tárgyakat. Az én részem 11 színnel készült, és a citromfüvet ábrázolja.


Készült még két esküvői képeslap, mindkettő KM melléklet volt, és még egy egyszerű virágos, mindegyik 14-es Aidára.




Az év utolsó hímzése karácsonyra készült, én húztam Zsót. Dimensions angyalkát hímeztem plasztikra, a minta azonban csak elölről ábrázolta őt. Úgyhogy terveztem hozzá egy hátulnézetet, és a végén a két felet összevarrtam. Venusra váltottam át 25 színt, tetszik a végeredmény.


A folytatása itt olvasható a 2007-es év hímzéseivel...

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok! nagyon szépen összegyűjtött munkák, sorrendbe szedve...Jó igy egy kivülállónak is végig nézni a sok szép munkát!
    Már az előbbieket is megcsodáltam, és sajnálom, hogy nem emlékszem rá, melyik munkát mikor készíttem és miket, mert általába ajándékba mennek, igy az én öszzeállításom el,marad... persze jó lenne látni így, egybe , ahogy Te rendezgeted......De nagyon jó ötletnek tartom!További sok sikert és jó munkát...Vera

    VálaszTörlés
  2. Szia Vera!
    Köszönöm kedves szavaidat :)
    Ilyen szempontból szerencsém volt, hogy a digitális korszakkal majdnem egy időben kezdtem hímezni, így megvoltak az eszközök megörökíteni az alkotásokat. Plusz az is sokat számított, hogy tagja lettem hímző társaságnak, úgyhogy volt kivel megosztani a műveket. Az pedig lényem része, hogy szeretek mindent precízen dokumentálni :))
    Neked is további jó munkát és szép alkotásokat kívánok! :)
    Detti

    VálaszTörlés
  3. Tartalmas volt a 2006-os év, rengeteg hímzés, szebbnél-szebbek. Bárcsak én is ilyen rendes lennék, nagyon sok hímzésem, munkám nem is lett fotózva. Várom a következő éveket :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Meglesznek szépen sorban :)

      Törlés
  4. Nagyon jó így visszanézni. Gratulálok a precízségedhez, nekem nem biztos, hogy meg van minden.

    VálaszTörlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...