2019. június 13., csütörtök

Xszemes munkáim 2015-ben

2014 után ismét egy olyan év következett, amikor a kevéske szabadidőmben többet gyöngyöztem, kevesebbet hímeztem, de minden egyes öltést nagyon élveztem.

Januárban először egy igazi szerelemhímzés készült el: Véronique Enginger mintáját meglátni és beleszeretni egy pillanat műve volt. Ahogy fújja a szél a havat, és lebben a kabát...
28"-as Jobelan vászonra készült, 17 Venus színnel. A keretet készen vettem kiárusításon még régebben, és pont passzolt színben és méretben is.


Júliusban a fantasztikus nyaralásunk egyik állomásaként Strasbourgban meglátogattuk a francia levelezőtársamat, akivel 2000-ben találkoztam utoljára. Mivel latintanárnő, mindenképpen valamilyen latin idézetet akartam hímezni egy könyvjelzőre. A "Docendo discimus" jelentése "Tanítva tanulunk", 14"-es világoszöld Aidára hímeztem, 5 Venus-színnel. Utána a széleit visszahajtva beszegtem, rávarrtam egy darab filcanyagra, amelyet cikkcakk-ollóval körbevágtam.


A férjének egy szép bretagne-i világítótornyos tájképet választottam, amely régóta bakancslistás volt. 14"-es világoskék Aidára hímeztem 19-féle Venus fonallal.



Szeptemberben Sofie-nek készítettünk közösen babakelengyét Suzy's Zoo és egyéb állatkákkal, én egy macit hímeztem 14"-es fehér Aidára 8-féle Venus fonallal.


Pihe-puha babatakaró lett belőle:


Novemberben MSMacskának hímeztünk közösen babakelengyét, én Margaret Sherry egérkéjét választottam. 14"-es Aidára, 26 Venus-színnel készült.


Polár babatakaróra került:


Októberben egy másik szerelemhímzést kezdtem el, Золотые ручки minta, "Napnyugta szöcskével". 101x103 öltés, 32"-es bordó pamutvászonra készül, 30-féle Venus fonallal.
Egy- és kétszálas keresztszemek, egyszálas félöltések váltakoznak, kevert színeket is kell használni. 8-féle franciacsomót (1-2-3 szállal), 7-féle kontúröltést és még egy kis ezüstmetálfonalat is tartalmaz. Ebben az évben csak kettő napot hímeztem, ilyen állapotban vittem át a következő évre:


Karácsonyra megint kihúztuk egymást karácsonyra az egyik hímzős csoportban, a macskákat szerető Pollynak hímeztem ezt a főként blackwork mintás cicát, 34-es perlicska pamutvászonra. (Blackworknek azt hívjuk, amikor keresztszemek helyett csak kontúrt hímzünk, általában ismétlődő csipkemintát.)


Tovább folytattam a párizsi nőcis ábécét, még négy betűvel készültem el ebben az évben.
Elkészült az első hölgy, aki nadrágot visel, lesznek még követői :)
Az I betűs hölgyike nagy kedvencem, szeretem minden porcikáját: az Eiffel-torony mintás esernyőt, a színben hozzá passzoló sálat, a libbenő kabátot, a villanyoszlopot, a víztócsát...
A J betű elegáns nőcije nagyon nehezen akart elkészülni, a korábbi csupa szín nők után furcsa volt csak fehérrel és szürkével hímezni a ruháját. A 60. hímzésnapnál tartottam ekkor.


A másik folyamatban lévő munkámmal, a hímző nővel mindössze öt napot haladtam, amíg befejeztem a félig kész, nyolcadik A/4-es oldalt a 76. hímzésnapon.


Következő évre ezt a három hímzést vittem át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...