2009. április 24., péntek

Christopher Paolini: Brisingr

Mostanában - nem is értem, miért - nincsen hosszú összefüggő szabadidőm, ezért meglehetősen érdekes módon olvastam el a könyvet:

Amikor elkezdtem, 26 oldalig jutottam, majd előreolvastam rohamtempóban vagy 200 oldalt, hogy mi is fog történni.
Ezután eltelt némi idő, mire ismét le tudtam ülni olvasni, és rendesen elolvastam az átlapozott oldalakat. Aztán megint előreolvastam, majd ugyanezt a részt lassan, és így tovább, míg végeztem a könyvvel.

Így nem furdalta ementálivá az oldalamat a kíváncsiság, amíg ismét hozzájutottam az olvasáshoz.
Összességében tehát nagyjából másfélszer olvastam el a könyvet :-)

Ez az Örökség-ciklus harmadik kötete, amely Alagaësia fantáziavilágában játszódik. A történet középpontjában egy fiú, Eragon, és sárkánya, Saphira áll.
Az első rész címe: Eragon, a másodiké Elsőszülött. (A Brisingr egyébként a szerző által kitalált ősnyelvben azt jelenti, hogy tűz.)

Eredetileg ez lett volna a befejező rész, azonban a szerző inkább négykötetesre bővítette a sorozatot, hogy "normálisabb tempóban tárja fel a szereplők jellemét és kapcsolatait".
Ugyanis túl hosszúra sikerült a harmadik rész, nem akarta lerövidíteni.
Szóval mire megjelent a várva-várt harmadik kötet, már tudni lehetett, hogy ez mégsem a befejező rész, és várhatunk újabb éveket, mire legyőzetik a gonosz.

Ugyan sok kérdésre választ kaptunk ebben a kötetben, maradtak még megoldatlan rejtélyek, sőt újabbakon lehet töprengeni.

Aki már olvasta ezt a kötetet is, azokkal megjegyzésekben vagy emailben nagyon szívesen elbeszélgetnék a könyvekről, hogy ne lőjük le a poénokat azok előtt, akik még nem olvasták a könyveket, de kedvet kaptak hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Tadaaam! Ott figyel az éjjeliszekrényemen :D Még ma este belekezdek!

    VálaszTörlés
  2. Én is már kinéztem, bookline-on a sikerlista első 10-ben benne van, de most új hold-at olvasok :-) Azt sem nagyon tudom letenni. Lehet ez is sora kerü majd :-)

    VálaszTörlés
  3. helen, jó szórakozást hozzá :-)

    Sofie, kíváncsivá tettél. Lehet, hogy majd kölcsönkérem, ha lehet :-)

    VálaszTörlés
  4. Szívesen! énteken kezdtem el a ásoik részt és már csak 80 oldal van a 500-ból :-) (de felkészültem, mert a követkő két rés is már megvan.... :-) )

    VálaszTörlés
  5. Én olvastam ezt a könyvet,és nagyonon tudom ajánlani!
    egyszerűen fantasztikus!
    Nem lehet lerakni,ha egyszer belekezdessz!
    Lili

    VálaszTörlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...