2010. november 16., kedd

Megint eltelt egy év...

... és bölcsebb lettem (talán).

Az öcsém tudja, hogy nagyon szeretem a tündéreket és a békákat, és szülinapom alkalmából összehozta a kettőt egy gyönyörű rajzon :-)


Ha kíváncsi vagy, hány éves is lettem, fejtsd meg ezt a kis rejtvényt:

Vonj negyedik gyököt születésem napjából.
Az így kapott számból vonj ki kettőt.
Az eredménynek vedd a cosinusát.
Az így kapott számot szorozd meg huszonhéttel.
Az eredménynek vedd a hármas alapú logaritmusát.
Az így kapott számot szorozd meg azzal, hogy melyik hónapban születtem, és máris megkapod a végeredményt :-)

14 megjegyzés:

  1. Nagyon Boldog születésnapot kívánok!
    ( Ennyi éves is egyszer leszel, de így hajnalok hajnalán nem vagyok egy matekbajnok.-DDD )

    VálaszTörlés
  2. Boldog nemtudomhányadik szülinapot!!! A cosinusnál feladtam, nem mintha nem tudtam volna kikeresni, de igazából nem muszáj tudnom, hány éves is vagy, nekünk mindig fiatal maradsz:)

    (Azért kíváncsi vagyok, milyen kifogások lesznek még a számolás elhárítására:D)

    VálaszTörlés
  3. 16 negyedik gyöke = 2
    2-2=0
    cos0= 1
    1x27=27
    log(3)27= 3
    3x11=33

    Boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  4. Kata, Christine, Ancsa, köszönöm szépen :-)

    Ancsa, ötös, leülhetsz :-)

    VálaszTörlés
  5. Hm... most bevallom, én a logaritmusnál hiányoztam a suliból.. :DDD
    Boldog szülinapot, Tündérke! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon boldog születésnapot!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Itt is boldog születésnapot!!!! Nagyon szép rajzot készített az öcséd, ügyes!

    VálaszTörlés
  8. Phan, fitri, Sofie, nagyon szépen köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  9. Kicsit megkésve ugyan, de én is boldog születésnapot kívánok! :)

    VálaszTörlés
  10. 1. Boldog szülinapot!
    2. Matekból ilyen jó vagy??? Gratulálok ehhez is!
    3. Van egy humora a rajznak!! :))))

    VálaszTörlés
  11. Bruercsi, köszönöm szépen :-)
    Végzettségemet tekintve programtervező matematikus vagyok, nagyon szeretem a matekot :-)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon megkésve, Boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  13. Polly, neked is köszönöm szépen :-)

    VálaszTörlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...