2011. július 5., kedd

2. nap - Pilatus Kulm

Eléggé felhős időben indultunk el Luzernből. Először másfél órát hajókáztunk a Vierwaldstätti-tavon (ezentúl inkább inkább az egyszerűbb Luzerni-tó elnevezést használom), majd Alpnachstadban átszálltunk a világ legmeredekebb fogaskerekű vasútjára. Ez néhol 48%-os emelkedőn kapaszkodott fel a felső végállomáshoz, a Pilatus Kulmhoz, amelynek legmagasabb csúcsa eléri a 2132 méteres magasságot.

A hegyhez különféle legendák fűződnek. Az egyik szerint a hegy egyik tavába dobták be Pontius Pilátus testét, akinek szelleme, heves viharokat kavarva, azóta is a hegy magaslatai körül kísért.

A csúcsnál többféle gyalogösvény közül lehetett választani, először az Esel-csúcsra másztunk fel.

Gyönyörű volt a kilátás, és az alattunk lévő felhőfoszlányok szép lassan kezdtek eltűnni, úgyhogy egész messzire elláttunk. A három-négyezer méter magas hegyek azonban ragaszkodtak felhőtakarójukhoz, és szemérmesen elrejtették előlünk csúcsaikat. Erősen fújt a hideg szél, elkelt a kabát is, láttam viszont kevésbé melegen öltözött embereket, papucsban, rövidnadrágban, talpig libabőrben.

Az Esel után az Oberhaupt-csúcsot másztuk meg (2106 m), majd a sziklafalon körben a Sárkány-ösvényt jártuk végig, amely egy alagútban végződött. A falakon szépen illusztrált sárkányos legendákról olvashattunk, és számos ablaknyílásból gyönyörködhettünk a csodás panorámában.

Ezután egy nagyobb függővasúttal elindultunk a hegyről lefelé, majd 1416 m magasan, Fräkmünteggnél kipróbáltuk Svájc leghosszabb nyári bobpályáját. Hatalmas élmény volt :-)
A hegy lábához, Kriensbe végül kisebb, négyszemélyes függővasúttal érkeztünk meg. Érdekessége volt, hogy olyan gyakran járt, mint egy libegő, és ugyanúgy, menet közben kellett felugrani rá a nyitott ajtón keresztül.

Végül trolibusz vitt minket vissza Luzernbe, így végződött az Arany Körutazásunk (Pilatus Goldene Rundfahrt).

1. Mi is az Alpokban voltunk pár napja, ha nem is ilyen magas hegyek között. Gyönyörűek a hegyek minden oldalról nézve....!!!:))

2. Ez a napotok még az elsőnél is jobban tetszett!

3. Nekem is :-)
    Hamarosan jön a 3. nap, az aztán a hűha :-)

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...