2019. június 18., kedd

Xszemes munkáim 2016-ban

Ebben az évben egész sokat hímeztem, készültek ajándékok, és haladtam a saját projektjeimmel is.

Májusban egy inspiráló képeslap készült ajándékba, 28"-as fehér pamutvászonra, DMC Coloris fonallal. Ennek különlegessége, hogy rövidek az azonos színű szakaszok, így másfajta hatást lehet elérni, mint a korábban megszokott multicolor fonalakkal.
Maga a történet pedig így szól, amely a képeslap belsejében szerepelt:
Egyszer egy indiai hercegnő az édesapjától kapott gyűrűvel felkeresett egy hindu bölcset. 
Azt kérte tőle, hogy véssen a gyűrűbe olyan bölcsességet, mely 
- a szomorú napokban vigasztalja, 
- a nehéz helyzetekben bátorítja, 
- a boldog időszakokban pedig óvatosságra inti. 
A bölcs pár nap múlva visszaadta a gyűrűt. 
Egyetlen szót vésett bele: ELMÚLIK.



Szintén májusban Anna elsőáldozó lett, ebből az alkalomból hímeztem neki ezt az emlékképet 16"-os rusztikus Aidára, 7-féle Venus színnel. A minta az Enciclopedia del Punto de Cruz kiadványban jelent meg, amely három kötetben, 900 oldalon keresztül tartalmazza a legkülönfélébb témájú mintákat. Még 2003-ban gyűjtöttem, és reméltem, hogy lesz majd lehetőségem kihímezni leendő gyermeke(i)mnek :) A mintához a szöveget úgy terveztem meg, hogy egy szabvány10x15 fényképkeretben arányosan mutasson, én kereteztem kétoldalas ragasztó segítségével.


Egy harmadik ajándék is májusban készült, 20 éves érettségi találkozónkon a volt osztályfőnököm kapta ezt a könyvjelzőt. 16"-os rusztikus Aidára hímeztem, a szöveget Venus-fonallal, a virágmotívumot pedig DMC multicolorral.


Egy barátnőm kislánya június elején lett elsőáldozó. A korábban már látható mintából emeltem ki egy részt, 14"-es rusztikus Aidára készült az ajándék. A fehér részeket 3 szállal hímeztem, a többi keresztöltést 2 szállal, a kontúrt szokásos módon 1 szállal.


Júniusban részt vettem egy "Tündéres" témájú hímzős találkozón. Ennek keretén belül aki akart, készíthetett egy kis, témába vágó hímzést, és kedves szavak, esetleg finomságok kíséretében ajándékcsomagot állított össze. Ezeket pedig magunk között kihúztuk, így aki hozott, az kapott is valamilyen ajándékot.
Én a kedvenc Flower Fairies sorozatomból hímeztem ki a White Bindweed Fairyt csillámos natúr 14"-es lenvászonra, 12-féle Venus fonallal, és felakasztható dísz lett belőle. Judithoz került, aki nagyon örült neki :)


A tündéres tali annyira jól sikerült, hogy októberben Ceglédbercelen "Boszorkányos" talit tartottunk. A kultúrházban volt elég hely egy rögtönzött kiállításnak, úgyhogy mindenféle boszorkányos képet hímeztünk, valamint egy kis apróságot a meglepetés-ajándékcsomagba.
Sokáig keresgéltem aranyos boszis mintát, semmiképpen nem akartam rusnya, vén szipirtyót, végül ráakadtam erre az ingyenes DMC mintára. Innentől a véletlenek elképesztő összjátéka következett:
- Pont volt itthon középszürke 16"-os Aidám, amilyenre a mintát megálmodták, épp megfelelő méretben.
- Pont volt hozzá színben és méretben passzoló, kiárusításon vett keretem (abszolút nem szabvány fényképkeret-méret).
- Pont volt DMC fonalam neonsárga (hold, csillagok, ablakok) és neonzöld (macska szeme) színekben, amilyenek a mintakulcsban szerepeltek. (Nagyon régóta megvoltak "muszájmegvennemmajdjóleszvalamire" alapon. Biztos ismerős jelenség hímzős-gyöngyözős berkekben :))))
Igazi örömhímzés volt, 7-féle Venus-fonallal. Amikor kész lett, akkor jött az ötlet, hogy ne sima kartonból vágjak bele paszpartut, hanem legyen kicsit extrább, úgyhogy vettem fekete pamutcsipkét, és nagyon-nagyon tetszik az összhatás.


Ajándékba pedig ezt a felakasztható díszt hímeztem, DMC multicolorral.


Az ajándékcsomagba még rajzoltam egy boszis képeslapot, csipkével díszítettem, és egy kedvenc, témába vágó idézetet írtam bele:
"Mi, nők, angyalok vagyunk. És ha valaki eltöri a szárnyunkat? Egyszerűen csak tovább repülünk egy seprűn. Mert mi ilyen rugalmasak vagyunk..." :))


Ezeken kívül sokat haladtam a szöcskés képpel, 25 hímzősnap után ilyen állapotban volt augusztus 11-én:


Csini párizsi nőcijeimből újabb kettő készült el, ekkor tartottam 72 hímzősnapnál.


A hímző nőmnél pedig mindössze fél év alatt elkészültem négy mintaoldallal, az első nyolc oldalhoz kellett nyolc év... 121 hímzősnap után 44,44% készültségi állapotban volt.


Ugyanazt a három, folyamatban lévő hímzést vittem át 2017-re, mint amivel érkeztem 2016-ra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...