2019. szeptember 22., vasárnap

Xszemes munkáim 2018-ban

Ennek az évnek, sőt az összes ezelőttinek és utána következőnek a csúcspontja, hogy februárban elkészültem a hímző nővel :)

Mindig szerettem volna egy hímzés folyamatát ábrázoló alkotást készíteni. Keresgélés közben körvonalazódott, hogy nem baj, ha szép nagy a minta, a téma megérdemli, hogy ez legyen hímzős életem fő műve, és ennél nagyobb hímzés ne kerüljön ki a kezeim/tűm alól.
Egyszer csak felfedeztem a Golden Kite céget, amely festmények konvertálására szakosodott, és az ő mintái közül a Stitching the Standard (Lobogót hímző nő) szerelem lett első látásra. Ez a hímzés a preraffaelita angol festő, Edmund Blair Leighton (1853-1922) festménye alapján készült: "A nap utolsó sugarainál egy hosszú ujjú, fehér inget és halványsárga ruhát viselő leány narancssárga alapon fekete mintás lobogót hímezget, egy vár csipkés oromzatán ülve. Keskeny homlokpánt övezi hosszú fekete haját. Háta mögött torony magasodik, odalent pedig egy út és néhány fa dereng az alkonyi félhomályban."
2008. március 2-án kezdtem hímezni, az arcával kezdve, mert az a legfontosabb rész. És ha azzal nem lettem volna megelégedve, akkor abbahagytam volna az egészet, de nem így történt :) Az első kilenc évben nagyon lassan haladtam vele, mindig félretettem más hímzés kedvéért, vagy mert megszületett a második leánykánk…
A 132. hímzésnapon, 2017. január 4-én lett kész majdnem a fele, a tizenharmadik mintaoldal. Ekkor kezdtem el elhinni, hogy a hímzéssel még akár el is készülhetek, ha csak ezen dolgozom. Legvégső határidőnek a hímzés tizedik évfordulóját tűztem ki magam elé, és belevetettem magam. Onnantól kezdve kisebb ajándékhímzéseken kívül tényleg csak ezen dolgoztam.
Végül összesen 270 hímzésnap kellett hozzá, 9 év és 357 nap alatt lett kész.
Fehér 16”-os Aidára készült, 93 színű DMC-vel, ebből 68 volt az alap és 25 kevert szín.
180 x 405 = 72 900 öltés, 28 mintaoldalon.
A nappaliban a fő helyen látható, a mai napig nagyon jó érzés ránézni ♥



Még 2015. októberében kezdtem el egy másik szerelemhímzést: Золотые ручки minta, "Napnyugta szöcskével". 101x103 öltés, 32"-es bordó pamutvászonra készült, 30-féle Venus fonallal. Kifejezetten haladóknak ajánlott, mert egy- és kétszálas keresztszemek, egyszálas félöltések váltakoznak, kevert színeket is kellett használni. 8-féle franciacsomót (1-2-3 szállal), 7-féle kontúröltést és még egy kis ezüstmetálfonalat is tartalmazott. Miután kész lett a hímző nő, ezt fejeztem be, mivel új keretezőt kellett keresnünk, és ez volt a "próbadarab". Végül összesen 33 nap kellett hozzá, március 13-án lett kész. Nagyon élveztem, ahogyan a rengeteg kontúr és a franciacsomó életre keltette a szöcskét körülvevő növényeket.


Április 24-ére pedig elkészültem a párjával, a "Hajnal szitakötővel". 100x104 öltés, 28 Venus-szín és ezüstmetál fonal kellett hozzá, 32-es bordó pamutvászonra hímeztem. Itt nem számoltam, hány nap kellett hozzá, de ezt is élvezet volt hímezni. A szöcskés képhez képest kevesebb a franciacsomó, de sokkal több volt az ezüstszál. Minden fehérnek látszó kontúr fehér és ezüst összefogva, és azon kívül vannak csak ezüst kontúrok is. 


Egyszerre kereteztettük őket, s mivel elégedettek voltunk, rá mertük bízni a keretezőre a hímző nőt is.


Május elején elsőáldozó lett Vercsi legjobb barátnője, úgyhogy hímeztem neki egy kis képet, egynapos villámprojekt volt. Kék 14"-es Aidára készült 2-féle Venus-színnel és Anchor sötétkék metálfonallal.


Május 13-án Vercsi volt elsőáldozó, úgyhogy a nővérének készített képhez teljesen hasonlót hímeztem, a színekben tértem csak el. 16"-os rusztikus Aidára, 7-féle Venus színnel készült. A minta az Enciclopedia del Punto de Cruz kiadványban jelent meg, amely három kötetben, 900 oldalon keresztül tartalmazza a legkülönfélébb témájú mintákat. A mintához a szöveget úgy terveztem meg, hogy egy szabvány 10x15 fényképkeretben arányosan mutasson, én kereteztem kétoldalas ragasztó segítségével.


Május 28-án fejeztem be Vercsi "babaköszöntőjét". Mikor megszületett, sokat nézegettem a babaköszöntős mintákat. Amelyik tetszett volna, az túl nagy minta volt, összecsapni meg nem akartam csak azért, hogy legyen valami, úgyhogy végül nem készült semmi.
Ebbe a nyuszis mintába azonban rögtön beleszerettem, amint rábukkantam. Mivel ez Vercsi kedvenc állatkája, rögtön tudtam, hogy ez lesz a befutó.
Nagyon jó volt hímezni, 34-es fehér pamutvászonra készült, DMC fonalakkal. 16 szín és 12 kevert szín kellett hozzá, azért is hímeztem eredeti fonalakkal, nehogy az átváltás elrontsa a nagyon finom átmeneteket.
A rengeteg kontúr sok időbe telt a végén, de épp az adja meg a varázsát. Élmény volt látni, ahogy menet közben alakult a nyuszkó.
Volt otthon egy készen vett keretem, amely színben nagyon jól passzolt hozzá, úgyhogy úgy terveztem meg a mellé kerülő szöveget, hogy arányosan mutasson a végeredmény.


Folytattam a párizsi nőcis ábécét, még két betűt hímeztem meg, összesen 85 hímzős napnál és 14 betűnél tartottam:


Folyamatban lévő hímzésem csak a párizsi ábécé volt, viszont tervem rengeteg, úgyhogy biztos voltam benne, hogy a következő évben sem fogok unatkozni :D

2 megjegyzés:

  1. Mindegyik nagyon szép. Nekem is vannak ilyen félretett dolgaim, remélem egyszer valóban befejezem őket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Drukkolok, hogy sikerüljön, nagyon jó érzés készen látni őket :)

      Törlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...