2022. december 2., péntek

Japanese Maiden - 4. nap

Amikor 2008-ban elkezdtem hímezni a hímző nőt, akkor még úgy gondoltam, hogy vele párhuzamosan szépen elkészül három másik nagyobb hímzés is: 

- Egy szép nagy Betlehem, de meggondoltam magam, mert rájöttem, hogy nem akarok egész évben hatalmas karácsonyi jelenetet nézni a falon.

- Sas a holdfényben, ez tényleg el is készült 2012-re.

- És a japán menyasszony. Hamar rájöttem, hogy bár az elképzelés jó volt, a valóságban az egyszerre készülő nagy méretű hímzések sosem lesznek készen... Úgyhogy bár az anyag már be volt szegve, és a fonalak is el voltak rendezve, visszakerült minden a dobozba. 

Mire elkészült a hímző nő, addigra már megvettem a pamutvásznat a tündérkirálynőhöz, úgyhogy ő is megelőzte a japán menyasszonyt.

Egy ideje már azt a szisztémát követem, hogy mindig minimum egy, maximum kettő hímzésen dolgozom egyszerre, egy nagyobbon és egy kisebben. A tündérkirálynő idén elkészült, és a végéhez közeledve kezdtem érezni, hogy most jött el az idő a japán menyasszonyhoz.

Ezt a Dimensions:Japanese Maiden készletet 2006-ban kaptam születésnapomra. 

40 színt + aranymetál fonalat tartalmaz.

49-fajta kereszt- vagy félöltést, 12-fajta kontúrt (backstitch és couching), 4-fajta franciacsomót kell hímezni, ezenkívül kell még "kötelet sodorni" (cording) és bojtot gyártani (tassel).

216 x 216 = 46 656 öltésből áll, majdnem telibe hímzett.

Mivel 18-as ekrü Aidára készül, mindössze 30 x 30 cm lesz.

"A japán menyasszony ruháját (uchikake) díszítő darvak a tisztaságot és a hűséget szimbolizálják, fejdísze (tsuno-kakushi) pedig az alázatosságot."

Itt tartok négy hímzősnap után. Hamar kiderült, hogy szükség van hozzá egy nagyobb hímzőkeretre, amelyre szépen ki tudom feszíteni...

...ahhoz varrtam egy táskát már meglévő tündérkés anyagból...

...ahhoz muszáj volt készítenem egy tündérkés díszt is :))


A táska belsejét steppeltem összevarrás előtt. Tudtam, hogy macerás folyamat, de azt nem, hogy ennyire...

Minden körülmény adott, már csak hímezni kell :)

2 megjegyzés:

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...