2008. október 18., szombat

"Részeg barát" sütemény

Egy kedves barátnőm anyukájától kaptam a receptet.
Egy napot ajánlatos a hűtőben pihennie, ebből eddig letelt kb. 11 óra, de öhöm-öhöm, a széle körben már félig hiányzik, fogalmam sincs, mi történhetett...

Hozzávalók a krémhez:
- 2 vaníliás pudingpor
- 7,5 dl tej
- cukor
- 15 dkg vaj vagy margarin
- rum v. rumaroma
A tésztához:
- 20 dkg liszt
- 10 dkg margarin
- kis kanál sütőpor
- 2 dkg kakaó
- 5 dkg porcukor
- 1 tojássárgája
- 1/2 dl tej vagy tejföl
A köztes részhez:
- babapiskóta
- tej
- rum v. rumaroma

Először a pudingot készítjük el a csomagolásra írtnál kicsit több cukorral. Amikor kész, beletesszük a vajat vagy margarint, és félretesszük.
A tészta alapanyagait összegyúrjuk, majd két részre osztva vékonyra kinyújtjuk, és sodrófa segítségével egy tepsi hátára ráfektetjük. Villával megszurkáljuk, és közepes lángon 6-8 percig sütjük, vigyázva, mert hamar megég.
Az egyik lapot egy alufóliával bevont tálcára helyezzük, bőven hagyva alufóliát, hogy jusson majd a tetejére is, és rákenjük a krém felét.
A krémre ráhelyezzük a rumos tejbe mártogatott babapiskótákat.
A tetejére rákenjük a a krém másik felét, végül ráborítjuk a második megsült tésztát.
Az egészet bebugyoláljuk alufóliába, és egy napra hűtőszekrénybe helyezzük.

Holnap mutatok fényképet is, ha sikerül lefényképeznem, mielőtt elfogyna :-)

Megj.1.: A "részeg" jelző arra utal, hogy a sütihez bőven lehet(ne) rumot használni, nálunk azonban a kiskorú miatt csak mérsékelt mennyiségben van jelen...

Megj.2.:Elkészült a fénykép is :-)

7 megjegyzés:

  1. Hát...
    Igen, értem a problémát!
    Ez tipikus esete a "... jaj, vajon jól sikerült?..." és a "...Mielőtt bármit az asztalra teszek a családnak azt előbb nekem kell letesztelnem..."
    Mivel igen kecsegtető a recept el tudom képzelni, hogy aggódott érted és a sütiért a család!!! :)))

    VálaszTörlés
  2. Lemnetem a receptet, köszi, tegnap meg is kóstoltam :-)

    VálaszTörlés
  3. Önismereti játékra hívlak :) Kipécéztelek!
    http://polly-hobby.blogspot.com/2008/10/kipcztek.html

    VálaszTörlés
  4. Kipécéztelek!
    Nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  5. Hűha, tetszik ez a játék, elkezdtem törni a fejem :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Látom, többen megelőztek, de én is kipécéztelek magamnak! Kíváncsi vagyok rád! :) Kukkants a blogomba!

    VálaszTörlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...