2022. július 5., kedd

3. nap (június 21.) - Hohenschwangau, Neuschwanstein

A környéken több parkoló van, és hosszabb-rövidebb séta után lehet elérni a kastélyokat. Mi azt választottuk, ahonnan kb. 1 km-re volt mindkettő.

A két kastélyba szóló kombinált jegyeket, magyar audioguide-dal hetekkel korábban megvettük. 11:05-re szólt a jegyünk Hohenschwangauba. Időben megérkeztünk, kényelmesen felsétáltunk a dombra.

Várakozás közben megnéztük a gyönyörű kilátást és a kastélykertet a sok szökőkúttal.

A növekvő németországi covid-esetszámok miatt a kastélyokban kötelező volt ffp2-maszkot viselni, erről előre tudtunk, és felkészülten érkeztünk.

Egyik kastély termeiben sem lehetett fotózni, copyright okok miatt, ez már 2000-ben is így volt, amikor Attilával Neuschwansteinben jártunk.

Egy idegenvezető vitt minket körbe, a legfontosabb tudnivalókat az audioguide ismertette velünk.

Bejártuk Mária királyné termeit, volt külön író- és pihenőszobája is. Különösen érdekes volt, hogy a királyné nagyon szeretett hegyet mászni az Ammergaui-Alpokban, ennek csúcsait az ablakaiból látta is.

Abban az időben ez a sport nem volt elterjedt, az pedig végképp extrém volt, hogy egy nő művelte, pláne egy királyné.

II. Miksa király termeihez tartozott egy vendégszoba is, ahol Wagner és Andersen is megszállt. A király halála után fiai kerültek a trónra egymás után, de mindkettőn úrrá lett az elmebaj, úgyhogy végül a kisebbik fiú helyett a nagybátyjuk, Luitpold régensherceg kormányzott. A kastélyban láttuk az ő nagyon kényelmes luxus-olvasószékét, állítható kéz, hát- és lábtámlával, könyvtartóval, fejtámasszal, faragott díszekkel, díszes kárpittal.

A kastély után az Alpsee partján sétálgattunk, ebédeltünk, nézelődtünk.

Utána elindultunk a 940 m magas hegyre épült Neuschwanstein felé.

2000 óta annyi változás történt, hogy építettek egy extra kilátópontot, valamint babakocsi- és csomagmegőrzőket.

A kastélyt II. Miksa idősebbik fia II. Lajos építtette. Eredeti szándéka szerint a termeiben idegenek sosem járhattak volna, a káprázatos belső terek csak az ő gyönyörködtetésére szolgáltak volna. Bocs.

A trónterem hatalmas csillárját éppen restaurálták. Le volt engedve a földre, fával és és plexivel vették körbe, és nézhettük, ahogy a restaurátorok éppen dolgoztak rajta.

A király dolgozószobája is felújítás alatt állt, ezt teljesen eltakarták egy függönnyel, amelyre rányomtatták, milyen  a szoba látképe.

Csodás élményben volt részünk, még úgy is, hogy a király korai halála miatt sok terve befejezetlen maradt, a hatalmas kastélynak csak néhány terme készült el, ezeket jártuk végig.

25 perces meredek lejtmenet után értünk vissza az autóhoz. Szép időnk volt egész nap, és pont akkor kezdett ömleni az eső, amikor a szállásunkhoz értünk.