2019. április 27., szombat

Xszemes munkáim 2012-ben

Előző évben extrém keveset hímeztem. A 2012. januárban induló Lassú RR 4. azonban meghozta a hímzős kedvemet, úgyhogy sok egyéb mellett márciusban befejeztem a 4 éjjeli tájképet, áprilisban az esőcseppes rózsát, júniusban a sast.

Januárban egy kisebb, mindössze hét fős, de annál lelkesebb csoporttal kezdtük meg a negyedik kört.
Nekem egy fehér-zöld kockás terítőalapra készült tizenkettő gyümölcs: 4-4 málna, ribizli, szeder és áfonya.
A 37x37 öltéses fehér hímzővászon-négyzetekbe eredetileg másfajta gyümölcsöket képzeltem el, de túl nagynak bizonyultak, úgyhogy tovább kerestem, és ráakadtam egy négyfajta, 38x38 öltéses mintára. Mivel heten voltunk tizenkettő mintára, akinek volt ideje, kedve, kettőt is hímezhetett, a maradékot pedig én vállaltam.


Ilyen lett :) Öhöm-öhöm, a mai napig nincs beszegve :(


Anitzsirk az ő kendőjére mini Permin képeket gyűjtött össze, remekül mutatnak 14-es fekete Aidán.

.

Utána Györgyi kendője került hozzám. Az előző körben levendulás függönyt hímeztünk neki a konyhába, ez a kendő lett a váltás függöny, JJ Seed Packet Alphabet mintákkal. Nem tervezte meg a minták elrendezését, csak néhány általános instrukciót adott, így neki is meglepetés lett a végeredmény. 28-as vászonra 12 Venus színnel hímeztem.




Moklinnak Nelson és Tibs mintákat hímeztünk, 28-as vászonra, az én részem 16 Venus színnel készült.



Zsuzsi házikós kendőjére egy szépséges kastélyt hímeztem. A 28-as hímzővászonhoz Anchor fonalakat mellékelt Zsuzsi.




Hatodikként Ancsa cicás RR-kendője került hozzám. Bármilyen szürkés-barna árnyalatot lehetett választani, amely világosabb a keret sötétbarna színénél. Emlékszem, hogy még itthon kezdtem el, és soproni nyaralásunk egyetlen esős délutánján fejeztem be, augusztusban.


Utoljára Sofie kendőjére hímeztem. Ugyanolyan anyagra készült, mint a régi világtérkép, szerettem vele dolgozni. A barna cica után külön élmény volt a sok szín.
Ezután a Lassú RR 4.-ből már csak az várt rám, hogy amikor visszaérkezik a kendőm, meghímezzem a fennmaradó gyümölcsöket.



Szeptemberben Vercsi is megkezdte az ovit. Hála a Gondviselésnek, pont abba a vegyes csoportba tudott kerülni, ahol az egyik óvónő szintén 1-es típusú cukorbeteg, úgyhogy a lehető legjobb kezekben volt a három év alatt.
Ami a jeleket illeti, szilva, cseresznye és körte közül lehetett választani, közülük az utolsónak a legkevesebb a szénhidráttartalma (ezért többet ehet belőle Vercsi, ezért ezt szereti a három közül a legjobban), így lett a jele a körte.
Egy nagyon egyszerű ingyenes mintát választottam,  4 Venus színnel hímeztem 14-es Aidára.



Anna szülinapjára egy kis ékszeresdobozt díszítettem hímzéssel, 14-es Aidára 5 Venus színnel.


Egy kedves barátnőm névnapjára hímeztem ezt a macskás könyvjelzőt.


Az RR-ünkben moklinnak kislánya született, hímzésekkel díszített közös ajándékkal leptük meg.
Babatakaró és falvédő lett belőle. 14-es Aidára hímeztük.



Áprilisban egy újabb unokahúgom született, neki is micimackós babaköszöntőt hímeztem, mint a testvérének 2007-ben, ez 14-es Aidára 8 színnel készült.


Októberben egy másik unokahúgom keresztelőjére készült egy kép, teljesen saját tervezés:


Karácsonyra 14-es Aidára 9 Venus-színnel készült egy monogramos kötény Assisi-mintával, azaz amikor csak a háttér van kihímezve.



Az RR-ünkben ismét kihúztuk egymást karácsonyi ajándékozás céljából, Zsuzsinak egy bannert hímeztem-varrtam szürke 28-as hímzővászonra, 8 Venus színnel.


Szintén karácsonyra egy Bibliára hímeztem-varrtam borítót ajándékba 14-es rusztikus Aidára.


Kicsit kakukktojás, mert ez a szintén ajándékba készült, saját keretezésű kép egy gobelin, amelyet valamikor 2000 környékén kezdtem el, mielőtt rátaláltam volna a keresztszemezésre.
Akkor már csak a háttér lett volna hátra, de beszippantott az xszemezés.
Sok év elteltével azonban egy barátnőm kérésére befejeztem, és neki ajándékoztam, mert a kedvenc virága a pipacs.


Ennek a képnek a mintája egy Cross Stitch Crazy magazinban jelent meg, ahol a négy éjjeli tájképen a mikulás hussan el a hold előtt, rénszarvas vontatta szánján. Én azonban "kiretusáltam" őt, hogy egész évben aktuális legyen. 2009. júniusban a Taj Mahal, 2011. augusztusban Párizs, szeptemberben a sivatag, ez év március 28-án pedig London készült el.
Minden képecske 54x54 öltéses, 8 x 8 cm, 18-as középkék Aidára 7-fajta Venus fonallal egy szállal hímeztem.
Az Adekónál kereteztettük szeptemberben, abszolút elégedettek voltunk az eredménnyel.


Ezzel az örökké virágzó rózsával a párom akart meglepni a 30. szülinapomra, mert akkor még hébe-hóba hímezgetett. Egy ponton azonban teljesen felhagyott vele, félkész maradt az esőcseppes rózsa. Nekem azonban annyira tetszett, hogy végül befejeztem én.
87x95 öltés, 16-os aidára készült 20 Venus színnel, és az Adekónál kereteztettük.


Négy év alatt, június 4-én végre elkészült az Eagle in Moonlight, sas a holdfényben. A mintán ez a kísérőszöveg olvasható: "Telihold és csillagfényes éjszaka öleli át a méltóságteljes sast. A látványból sugárzó erő és bátorság első látásra rabul ejt."
Dimensions minta, én DMC-re átváltva hímeztem, 14-es fekete Aidára. 15 színből áll, amelyek 21-fajta kereszt- és félöltésben fordulnak elő, 8-fajta kontúr és kétfajta franciacsomó van benne.
200 x 154 = 30 800 öltés, 36 x 28 cm lett. Szintén az Adekónál kereteztettük.

2008. április 4-én kezdtem el hímezni ezt a sasmadarat, lassú mini SAL-ban Sofie-val. Abban az évben kezdtem blogot írni, óriási lelkesedéssel hímeztem ajándékokat, magazinos apróságokat, RR-eket, úgyhogy szegény madárka állandóan háttérbe szorult, mint minden, ami magamnak/magunknak készült.
2009-ben újra rákaptam a gyöngyözésre, a saját részre történő hímzést továbbra is hanyagoltam.
2010 elején alaposan meglepődtem, hogy jé, két éve kezdtük el... Év végére be akartam fejezni, de egy karácsonyi ajándék hímzése miatt le kellett tennem, és csak 2011. januárjára lettek kész a keresztöltések, 48 hímzőnap alatt. Majd Veronika kórházba került, és a legkevésbé sem vágytam arra, hogy a kontúrokkal szívassam magam végestelen végig... Inkább sok-sok szemet gyönyörködtető, lélekemelő, hamar elkészülő gyöngyszépséget fűztem. A januárban induló Lassú RR 4. azonban meghozta a hímzős kedvemet, márciusban befejeztem a 4 éjjeli tájképet, áprilisban az esőcseppes rózsát. Ezek pedig tovább lelkesítettek, hogy a sas is legyen kész. Így is történt :)


Szintén ebben az évben készült, ugyan nem hímzés, hanem életem legnagyobb gyöngyös munkája, úgyhogy megérdemli, hogy megemlítsem.
4758 db kásagyöngy, 1170 db csiszolt gyöngy, és 156-156 db préselt csepp és csavart szalma, valamint 17 óra kellett hozzá, de megérte, mert csodaszép lett :-)
Ilyen volt-ilyen lett...


Következő év

2 megjegyzés:

  1. Jó végignézni ezeket az összefoglalókat. Nem is hinné az ember, hogy mi mindet csinált, míg össze nem szedi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan, volt olyan, amelyre már nem is emlékeztem :))

      Törlés

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...