2019. július 16., kedd

5. nap (június 27.) - Königssee

Reggel mindent összepakoltunk, és elindultunk az aznapi úticélunk, Königssee felé.

Délre értünk oda, kicsit tovább tartott az út, mint számítottunk rá, nem tudtuk, milyen forgalom várható München környékén. Nagy.

A Berchtesgadeni Nemzeti Park közepén terül el a smaragdzöld színű, meredek sziklafalak közé beékelődő Königssee. A tó 8 kilométer hosszú, a legszélesebb pontján eléri az 1250 métert, és helyenként a 200 méteres mélységet. Németország legtisztább tava, vizét ivóvíznek minősítették. A tó nem magától lett ilyen tiszta, mindent megtesznek érte. Például 1909 óta kizárólag elektromos meghajtású kiránduló hajók közlekedhetnek rajta.

A tónál már csak a mezőn kijelölt parkolóban volt hely. Innen tíz perc sétával értük el a tavat. Gyors ebéd után megvettük a hajójegyet a teljes körútra, amely elmegy a tó túlsó végén lévő Saletig, és útközben mindkét irányban megáll a Hirschau-félszigetnél, ahol a St. Bartolomä zarándoktemplom és szép kirándulási lehetőségek találhatóak. A kikötőben álló hajóra még felfértünk, hamarosan indultunk is. (1922-ben építették, tökéletesen felújított állapotban volt, élmény volt vele hajózni.)

Útközben a másod(?)kapitány (legalábbis nem az, aki a hajót vezette) németül és angolul is felhívta a figyelmünket az útközben látható nevezetességekre. A kedvencem az "alvó boszorkány" nevű sziklaképződmény volt, amely valóban egy hátán fekvő boszorkányra emlékeztetett.

A visszhang-sziklánál aztán előkapott egy trombitát, és helyi népzenei dallamot eljátszva illusztrálta is a visszhang működését. A kápolnánál kiszálltunk, és rövidített körsétát tettünk a környéken.

Innen a Schönau irányába induló hajókhoz óriási sor állt, úgyhogy jó döntésnek bizonyult, hogy Salet felé menet tettünk kitérőt. A következő hajóval tehát Saletig mentünk, onnan húszperces sétával eljutottunk az Oberseehez, egy másik gyönyörű tóhoz, ahonnan látszik Németország legnagyobb vízesése, a 470 m magas Röthbachfall. Ha valamikor még eljövünk ide, akkor rászánjuk az időt, és elsétálunk a mindössze három km-re lévő zuhataghoz.

Kis ideig nézelődtünk, utána visszasétáltunk a hajóállomáshoz, és az újabb kellemes hajókázás után ismét a kiindulási pontnál voltunk, Schönauban.

A parkoló felé sétálva a lányok megint kaptak néhány eurót, és különleges ásványokat vettek ajándékba. Újabb szálláshelyünk felé autózva bevásároltunk egy Lidlben, és hat óra körül érkeztünk meg az ausztriai Gosauba, amely Hallstattól csak 10 km-re van.

Egy nagyon barátságos hölgy fogadott és vezetett minket körbe gyönyörű apartmanban, amely még szebb volt, mint a fényképeken. Csodálatos kilátás nyílt a hegyekre, minden nagyon kényelmes és tiszta volt (Ez utóbbi a legfontosabb...)