2010. május 20., csütörtök

1. nap - Tavak között

Tíz éve az én egyik álmom valósult meg, amikor jártunk Párizsban, Loire-menti kastélyokban és Neuschwansteinben. Most pedig Attiláét váltottuk valóra, amikor elhatároztuk, hogy elutazunk pár napra Svájcba, méghozzá kettesben, amire négy éve nem volt példa.

Reggel elbúcsúztunk a gyerekektől, és elrepültünk Zürichbe. Egy kedves túratárs, aleszka (sok puszi neki :-)) segítségével remek helyről nézhettük az alattunk elsuhanó tájat, a csomagjainkat is elsőként kaptuk meg, így a repülőgép landolása után húsz perccel már a vonaton ültünk, bérlettel és jeggyel felszerelkezve. A havi bérlet 50%-os kedvezményt adott minden vonatjegy árából, így utunk során bőven megtérült.

Apropó, svájci vasút, nem véletlenül lett fogalom. Tiszták kívül-belül, sehol egy grafiti; kárpitozott ülés és padlószőnyeg; iszonyú gyors, ugyanakkor halk; a 12:57-es vonat 12:57-kor érkezik; átszálláskor a másik vonat mindig a szomszéd vágányon áll; autóutat csak nagyon ritkán keresztez (fő a biztonság).

Gyönyörű tájakon utaztunk, az emeletes vonat tetejéről remek volt a kilátás. Mivel alig zötykölődtünk, jól lehetett fényképezni. Két átszállással és két órával később megérkeztünk egy Interlaken nevű városkába. Ez a Brienzi-tó és a Thuni-tó közötti keskeny földsávon terül el, a neve is erre utal. A két tó, és az őket összekötő folyócska gyönyörű kékeszöld volt, és olyan tiszta, hogy egy méterre is le lehetett látni a vízfelszín alá.

A pályaudvaron elhelyeztük a csomagjainkat a megőrzőben, majd egy piros siklóval felmentünk a Harder Kulm tetejére, 1322 m magasra.

Fent egy szálloda és étterem teraszáról gyönyörködtünk a kilátásban, sétálgattunk egy tanösvényen, nézegettünk paplanernyősöket, majd egy szolid jégeső hatására elindultunk visszafelé. A sikló lábánál egy mini állatkertben alpesi állatokat találtunk: mormotákat és kőszáli kecskéket.

A csomagjainkkal felszerelkezve ezután a szállásunk felé vettük az irányt, miközben már esett az eső. Egyből megtaláltuk az ifjúsági hotelt, ahol jó előre lefoglaltuk a szállást. Pici, de tiszta szobát kaptunk, meglehetősen kedvező áron. Kaptunk ráadásul egy olyan kártyát is, amellyel ingyen tömegközlekedhettünk a városban (amúgy egy jegy ~680 Ft), és kedvezményt adott a környező látványosságokhoz is.

1. Szia, na ezen környéken én is jártam, ott síeltünk , anyósnak a testvére itt lakik és vn egy kis panziója is. Kár, hogy nem beszétünk erről hamarabb. Nekem ez a világ egyik legszebb környéke. wilimama.

2. Hát ez meseszép, irigykedem is! :) Várom a folytatást!

3. Nagyon szépek a fotók és én is várom a folytatást!!!! :-)
    Milyen átlaghőmérséklet van most ott?

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...