2010. május 22., szombat

2. nap - A 72 vízesés völgye

Másnap reggel a vasútállomáson megvettük a kombinált jegyet az aznapi programunkhoz a Lauterbrunnen-völgybe. A vonat - kötélvasút - kisvonat - kötélvasút - kötélvasút - busz útvonalhoz egyetlen egy jegyet kaptunk, ezt kellett automatával, illetve kalauzzal kezeltetni.
(Apropó, mi a Sesselbahn magyar neve? Kötélvasút vagy kabinos felvonó?)

A kék-sárga vonat elvitt minket Lauterbrunnen falucskába, a tengerszint feletti 800 m magasra. Először lesétáltunk a Weisse Lütschine-patakhoz, nézelődtünk, adtunk egy kis időt a hegynek, hogy kibújjon a felhők közül. Utána kötélvasútra szálltunk, amely felvitt minket a Grütschalpra (1486 m). Egy villamosszerű kisvonat egy szép, ámde kissé felhős panorámaúton elvitt minket Mürrenig (1638 m). A faluban sétálgattunk egy kicsit, nagyon szép, régi házakat is láttunk. A felhők folyton visszapofátlankodtak, az eső is szemerkélt néha. Egy újabb kötélvasút vitt le minket Gimmelwaldba (1363 m), ahol ismét bóklásztunk egy kicsit, gyönyörködtünk a tájban, és csak a következő menet kötélvasúttal mentünk le a völgybe, a Stechelberg (867 m) állomásra.

Néhány percnyi sétára volt Svájc legmagasabb zuhataga, a 417 m magas Mürrenbach-vízesés.
A jégkorszaki gleccserek által kivájt, U-alakú Lauterbrunnen-völgyben ezen kívül még több nagyobb, és rengeteg kisebb vízesés található, innen a bejegyzés címe.

Busszal mentünk tovább a tíz zuhatagból álló Trümmelbach-vízesésegyütteshez, amely szintén páratlan a maga nemében. Ugyanis ez az egyetlen olyan gleccservízesés Európában, amely hegy belsejében zubog lefelé, mégis megtekinthető egy 100 m hosszú lift, és 600 m hosszú, kiépített pallóösvény segítségével. Szédítő sebességgel, hatalmas robajjal zúdult alá a víz, a jéghideg párától nagyon hűvös volt a levegő. A sziklákon is látni lehetett mindenhol a víz óriási erejét.
A Trümmelbach-patak egymagában vezeti el az Eiger (3970 m), a Mönch (4099 m) és a Jungfrau (4158 m) hegyek gleccserjeinek vízét. Évente 20 200 tonna hordalékot szállít el 24 km2-es vízgyűjtőterületéről, ennek felét hó és jég borítja. Nem csoda, hogy a vízesésrendszer legnagyobb vízhozama 20 000 liter másodpercenként (!), hőfoka pedig mindössze 2°C.

Busszal érkeztünk vissza Lauterbrunnenbe, ahol még megnéztük a 297 m magas Staubbach-vízesést, és vonat vitt vissza minket Interlakenbe.

1. Nagyon élménydús volt a második a napotok is, gyönyörű képek születtek!

2. Igen, ez a nap volt a legmozgalmasabb, a legtöbb fénykép is ekkor készült.

3. Lemaradt, hogy a fényképekért Attiláé a dicséret, ő volt a fő fényképész :-))

4. Festőien szépséges, félelmetesen szép tájon jártatok! :)Köszi a beszámolókat! :)

5. Sesselbahn=ülőlift, azaz libegő
    Gondelbahn=kabinos felvonó

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...